lørdag den 2. januar 2016

Lørdag aften på landet

Hvad laver de mennesker, der bor så smukt ude på landet, egentlig en lørdag aften?
Jeg kan svare for én af dem: kommer hjem (efter at have været væk i 6-7 timer) til en temperatur på 15 grader, tjekker musefælden, som jeg satte i skabet under vasken inden jeg tog af sted. 
Først da jeg henter lommelygten, kan jeg få øje på fælden, der har flyttet sig og klappet. Der er fyldt med muselort og rod, men da det er sådan en fancy tingest i plastik, kan jeg ikke se om den er tom, eller om der ligger en splattet mus indeni. Så jeg lader den ligge og lufter hund med lommelygte og frost i kinderne. Hjem og tænde op i brændeovnen og lave kaffe. Mon musen er i fælden? Eller ligger den et sted og dør langsomt af de kvæstelser, jeg lede kvinde har påført den? Hvorefter den ligger og rådner og hørmer?
Overvejer at bruge næste lørdag aften på at finde en mand. 
Om ikke andet, kan han tjekke/tømme fælder. 

7 kommentarer :

  1. Altså det ser bare så hyggeligt ud. Heldigvis har vi ikke mus inde i stuehuset;) Men i mit barndomshjem havde vi altid mange mus om vinteren. Min mor havde engang en der var kommet ind i dynebetrækket og der sad engang en på min julekalender, da jeg rakte ud og skulle åbne en låge. Det savner jeg bestemt ikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ad, det lyder ulækkert :-) Jeg synes mus er rigtig søde. At se på. De skal ikke være i mit køkken og nær min seng. Var det en chokoladekalender?

      Slet
    2. Nej, det var sådan en pop-up julekalender, som den nok har troet den kunne bo i...

      Slet
  2. Uh - jeg håber da virkelig at der ikke var mus i fælden … eller er det netop det, man skal håbe? for det er også trælst at have dem rendende rundt. Jeg havde en her på et tidpspunkt, men den fortrak heldigvis frivilligt. Godt nytår til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona :-) Fælden var tom. musen væk. Satte endnu en fælde derind. Hørte den klappede. Men væk var musen, og osten!

      Slet
  3. Uh kender godt det med at bo på landet og komme hjem til et koldt hus og mus har vi også haft en del af - heldigvis har jeg fået skaffet sådan en mand til at fjerne dem ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette. Tak for din kommentar :-) God idé, jeg overvejer stadig kraftigt at finde en. Både til musene og mig selv :-) Er de på samme hylde som musefælderne?

      Slet

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm