mandag den 17. marts 2014

Breaking news

Hønsene har lagt æg!!! Hele 4 (jeg skriver F-I-R-E) æg kunne jeg "samle" ind i dag.


De kan dog ikke finde ud af at bruge de dertil indrettede fine forsvindingskasser... eller at spise grøntsager - men det er måske fordi de ikke har prøvet det før?



Nu er de lagt i seng. Jeg har vist tilbragt en del tid derude i dag. Kigget efter æg i tide og utide. Fjernet hønsemøg. Lagt grøntsager og skåret dem ud. Og kigget og kigget. De er temmelig sjove. Nu håber jeg bare, de snart får nogle flere fjer - for kønne det er de altså ikke!

4 kommentarer :

  1. Når de først finder frem til grøntsagerne, skal der nok komme fjer på :o) Tør jeg gætte på, at menuen er omelet i aften ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har faktisk slet ikke smagt æggene endnu :-)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt at vide, du tager dig så kærligt af dyrene, Hanne ...! De ved ikke, hvor heldige de er ... eller - jo - måske gør de, og som tak har de lagt de allerførste æg til dig! ;-)
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. De er helt vildt sjove, Lisbet - anede ikke man kunne bruge så meget tid på at glo på høns :-)

      Slet

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm