fredag den 17. januar 2014

Verden ligger åben part 2

Altså, kender du det: At føle sig som en Disneyfigur med djævelen på den ene skulder og engelen på den anden? Eller bare et almindeligt menneske med mindst to stemmer i hovedet - den ene negativ og den anden positiv?

Sådan har jeg det tit. Der foregår en evig og endeløs diskussion i mit hoved.
Håber egentlig ikke det kan ses.
Nu det her med, at jeg burde komme i gang med at søge et job.
Her er et eksempel på en af de samtaler (hver stemme med sin farve):

Hvor er det dog spændende, at skulle finde et nyt job - hele verden ligger åben og nu kan du finde ud af, hvad du virkelig har lyst til!
Gu' fanden er det ej! Verden ligger ikke en skid åben, jeg er pissegammel og hvad dælen kan jeg finde på med 2 halve læreruddannelser og en boghandlerudd.?? 
Og HVAD POKKER vil jeg egentlig? Og er det ikke bare for ringe OG pinligt at være 45 (kors femogfyrre!!!) og ikke vide hvad man vil?
Hold nu op. Kun fantasien sætter grænser. Jeg har læst, at det er ens egne tanker/forestillinger, der spænder ben for udvikling. Man er sin egen værste fjende. Man kan lige hvad man vil!
Gu' kan man da røv! Jeg kan sgu da ikke bare åbne en bogcafé vel? Eller lade være med at betale mine regninger! Eller tage en ny uddannelse. Ja ja, du læser og læser, men man kan altså ikke læse sig til det hele du!
Nu må du ikke være så negativ. Hør her, i morgen går du i seng med en blok og en pen, og så skriver du lige, hvad der falder dig ind. Du finder sikkert på en masse spændende. Du er jo en stærk kvinde - du plejer altid at lande på fødderne.
Jamen det kan jeg jo ikke blive ved med, vel? Og jeg er træt.
(sukker opgivende)
Århh, LUK!
Luk selv!




3 kommentarer :

  1. Så er det vel her man siger ro på *hi hi*, men ideen med at skrive ord ned på papir...måske ligefrem en dagbog over dine tanker er ikke så tovlig. Der skal nok komme noget til dig søde Hanne Go' aften trods alt knus

    SvarSlet
  2. det er lidt som en positiv og negativ liste, jeg blev for nyligt overrasket over, at jeg ved et emne, som jeg fandt yderst negativt, alligevel kunne tilføje noget på positiv listen. Det kan man jo også gøre med jobmuligheder.
    Da jeg læste dette og dit tidligere indlæg om samme emne, så tænkte jeg også bibliotek, måske er du billigere at ansætte end en bibliotikar. En af mine veninder arbejder på et teknisk bibliotek på en uddannelsesinstitution. En anden ting er, hvad jeg har brugt din blog til ind imellem. Jeg læser dine boganmeldelser og vælger, hvad jeg vil købe eller låne næste gang, måske kunne det også være et emne et eller andet sted. Man kan jo også sætte på hylder i Ikea og så fylde indholdet i sin fritid eller have et ensformigt job, hvor man kunne høre masser af lydbøger og podcasts. I hvert fald ind til man fandt på noget andet.
    God "tænkning".

    SvarSlet
  3. Der er mange muligherder, det handler 'bare' om at se dem. Jeg håber den grønne stemme vinder i det lange løb.
    45 er ingen alder - det kan blive meget værre ;o)
    - og det er heller ikke for sent at tage endnu en uddannelse, hvis det er blandt dine overvejelser. Du må ikke opgive eller lade dig overvælde af tanker om begrænsninger. Får lige en idé. På Dispuk.dk i Snekkersten kan man få gratis samtaleforløb af folk, de har under uddannelse. Som træning for dem. Men det vil være en win win for dig - som hjælp til at få afklaret tankerne, og for at få lidt retning på det vadested, du står i nu :o)

    SvarSlet

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm