mandag den 4. juni 2012

Mad (på både dansk og engelsk)

I dag har jeg lavet mad. Det ligner næsten noget, andre også kunne have lyst til at spise?


De sidste tre dage har jeg været alene hjemme med hunden. Jeg har ikke gidet lave mad, eller købe ind.
Argh, faktisk holder jeg sparerunde. Prøvet at få spist noget af alt det, jeg har i køkken- og køleskabet.
De sidste tre dage har menuen bestået af perlespelt, kogt og stegt på panden sammen med forårsløg, grøn peberfrugt, tomat. mandler, græskarkerner og en håndfuld af diverse krydderurter fra haven.
I går varierede jeg det med pesto :-) Og i dag spiste jeg kød til. Det lå i fryseren. Lågsus - som min datter siger.
Og fordi jeg stadig er lidt arrig over min forgæves blafren med det hvide flag (sig mig, står der ikke i Geneve Konventionen fra 1864, at det hvide flag skal respekteres?), måtte jeg have lidt chicklitt til maden. Læser Emma Hambergs "Svømmeprøven" - den er i al fald startet godt!
Efter mit sidste arrige indslag har jeg været nede at fodre heste - jeg takker stadig Gud og hvermand for, at jeg er så heldig at have mødt disse prægtige heste og kvinder - luftet hunden og så lige kommet i tanke om, at det er fridag i morgen.
Så mangler vi bare lige lidt sol og varme - trænger til at dalre rundt i klipklappere og sige "pyhh, hvor er det varmt". Mens man skiftevis går fra solen i haven til svalende skygge i huset.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm