mandag den 5. marts 2012

Frø-såning

I går, da det alligevel var for koldt til at være så meget ude i haven, fandt jeg en masse blomsterfrø
frem fra gemmerne:

Et lille udvalg

Jeg såede en del, bl.a. forskellige tobaksblomster, en gang tomater, Kæmpeverbena, Stolt Kavaler og Løvemund.
Så nu står der potter i vindueskarmene. 



Og jeg venter spændt på, at miraklet skal ske: Et lille, bitte frø bliver til en smuk, stor blomst. Lyder næsten som et eventyr, ikke sandt?
Er lidt i tvivl om nogle af dem, de var ret gamle - frøene...

2 kommentarer :

  1. Det er bare så hyggeligt med frø ..
    og det minder også mig om at jeg skal igang ..
    men er det ikke lige lovlig tidligt ?
    jeg plejer at starte med solsikker og ærteblomster, og så ruller den ellers bare derudad.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Joeh... men på poserne stod der "forkultiveres i marts/april" og det var da mindst d. 3. marts :-)
    Og andre stod der februar/marts...
    især Kæmpeverbenaen er længe om det...
    Men ok jo, måske liidt tidligt :-)
    Måske de dør, inden de kan komme ud - det må tiden vise!
    Så ind i kampen, Mona - vi kan jo konkurrere :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm