mandag den 4. juli 2011

Sur mokke-brok

Kom lige til at se noget af Aftenshowet, eller hvad det nu hed - det der hvor alle mulige interessante og Uinteressante ting bliver diskuteret af værter i det fri.
Og så stod Anne Thygesen der.
For vi har jo haft katastrofe i Danmark.
Skybrud!
Som har lukket veje (åh nej, motorveje!) og givet folk vand i kælderen.
Det er sgu da katastrofalt!
Og så fortalte Anna Thygesen, om hvordan hun havde haft vand i kælderen. Tænk engang, hendes sko og smykker flød rundt!!! (Man kunne jo sige, jeg bare kunne slukke for TV'et, hvis jeg ikke gad se det - det gjorde jeg også)
Og for det ikke skal være løgn, var der i Nyhederne også laaangt indslag med folk - arme mennesker - som holdt i kø, fordi vejen var under vand og hvad ved jeg.
Men var der nogle døde? Lemlæstede? Hårdt sårede? Eller bare med lidt blod og indvoldene hængende ud???
Nej.
Så hold da for fanden i helvede op!


For pokker, vi burde skamme os.
Var det en tsunami? Et jordskælv? Et nedsmeltet atomreaktor?
Nej vel?
For den slags har vi heldigvis og Gudsketakoglov ikke i Danmark.
Vi har ikke engang nogle ordentlige giftige dyr. Vi har en grim mårhund.

Som ikke engang er særlig grim.
Eller sindssygt farlig...
Så SPAR mig for den slags med kendtes oversvømmede kældere!

4 kommentarer :

  1. Du har så meget ret - og elsker at du har sat et billede af en mårhund ind :-D

    SvarSlet
  2. Hej Sofie
    Og jeg elsker du gad kommentere! :-)Ja, synes den var pænere end Anna Thygesen...

    SvarSlet
  3. Very true - Derudover forstår jeg ikke (nemt at sige når man sidder tørt på 1. sal), at folk ikke snart lærer det. De fik også vand sidste år og ødelagt kældrene, så når der meldes om skybrud, så tager man lige vigtige ting op af den der kælder - men måske er det bare mig...

    SvarSlet
  4. Hej Sofie. Har også tænkt, om jeg bare har den holdning, fordi jeg ikke har kælder? Det havde jeg sidste år, da der kom en masse regn - og jeg fik også en masse ting ødelagt og en hørm af noget vådt og grimt i huset længe efter. Men havde jeg stadig boet det sted med kælder, havde jeg helt sikkert taget de vigtige ting op - så, nej, det er ikke bare dig! Det er også mig :-) Noget andet er så de stakler, der rent faktisk BOR i en kælder...

    SvarSlet

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm