søndag den 10. juli 2011

Røvhuller kører BMW

Så er det søndag formiddag.
Ikke at det har den store betydning for én, der arbejder deltid, men det er snart slut med det.
Jeg har fri i morgen, men efter det går det løs med arbejde 2 steder, en uges ferie til Bornholm (tænk at have en lillebror, der fylder 40!?) mere arbejde 2 steder og så fra 1. september fuldtidsansat:-)
Sidder i køkkenet og kigger ud, hvor solen kæmper med skyerne om pladsen på himlen.
Hunden, som er i løbetid, ligger væltet på gulvet og sover.
Tidligere lå hun i haven og gav mig et chok: hun hylede!
Det har jeg aldrig hørt før og blev helt forskrækket, troede hun havde ondt et sted. Men hun lå der, med gabet løftet og hylede som en ulv. Det var for at lokke hanhunde til. Der kom ikke nogen, heldigvis. Skulle man selv prøve?
Datteren sover hos en veninde og her er fred og ro.
Har haft en dejlig weekend. Have besøg af en gammel nabo i går, vi har ikke set hinanden meget længe, og der var en masse der skulle snakkes om.
Hun har mødt manden og skal til at købe gård og flytte sammen. Blev helt misundelig - bortset fra at han er pilot.
Been there, done that, got the t-shirt og det var ikke et hit for mig. Håber hun er mere heldig.
Men det er vel også lidt for groft at sige, at piloter er idioter.
Selv om det rimer så flot.
Især når ens far også er det. Pilot altså, absolut ikke idiot!
Så kan jeg bedre lide en anden selvopfunden regel:
Røvhuller kører BMW.
Hvis der er nogen, der kan modbevise denne påstand, er de velkomne! Men jeg er overbevist om, at det er fuldstændig sandt. I hvert fald med hensyn til mænd, der kører BMW.
Havde for mange, mange år siden en tysk kæreste. Axel, hed han. Det var the big love, og jeg elskede ham med hver en bid - selv med hans føntørrede tyskerhår. Dog var det ikke så fedt, at han tilbragte mere tid foran badeværelsesspejlet end jeg gjorde...
Men Axel knuste mit stakkels lille hjerte og kørte BMW. Når han ikke kørte sin lille røde Alfa Romeo Spider.
Så se selv, det er rigtigt!
Og så var der piloten - ham der nu har alle mine roser - han kørte Passat da vi mødtes. En gammel en. Og han var sød.
Så døde Passaten og vi købte Guldbilen, som vi kaldte den. Så købte han en BMW og blev til et rigtigt røvhul!
Så det er da ikke helt galt at konkludere, at røvhuller kører BMW, vel?

4 kommentarer :

  1. Jeg blev en gang kørt over af en Mercedes. Det ved jeg dels fordi det var en taxi, dels fordi jeg fik et lille sår på låret af det der opretstående logo på køleren.Men om føreren var idiot ved jeg ikke, for jeg hørte aldrig fra ham.Men det var han nok.
    Elsker dine indlæg!

    SvarSlet
  2. Kære UT
    Og tak for din kommentar - og ros!
    Og AV, chaufføren var helt sikkert idiot, ellers havde du hørt fra ham!

    SvarSlet
  3. Nej, Hanne. Jeg håber da ikke , du synes vi er røvhuller. Vi kører jo BMW og er glade for vores Bimmer.
    Jette

    SvarSlet
  4. Ups, det må være dig Jette :-)
    Nej I er IKKE røvhuller :-)
    Dejligt at du kunne minde mig om undtagelsen, der bekræfter reglen!!!

    SvarSlet

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm