onsdag den 1. juni 2011

Sommer

I dag er det så officielt sommer! Dejligt og skønt, og den skal være så hjertelig velkommen!
Jeg skal i år så lige prøve en ny slags sommer. Puha. En sommer, hvor alle muligheder står åbne. En sommer uden en kæreste at skændes med og ende med ikke at komme på ferie med, fordi spaden stadig byggede på sit hus og vil være hjemme. Eller bare ikke kunne beslutte sig for noget, før sommeren var forbi igen. Altså, det er ikke derfor, jeg ikke skal på ferie med ham i år. Men fordi der ikke er nogen kæreste denne sommer (jaja små slaw nu, det er årets første sommerdag - ikke den sidste!).
Han er endelig droppet, indså at den der med "hellere en lortekæreste end slet ingen kæreste" ikke var sådan, jeg ville leve. Så i en alder af fyrreplusnoget, er jeg måske endelig ved at være voksen? Eller mit ansvar voksent? Det er jo ligesom mig selv, der skal gøre mig glad og lykkelig, ikke en fyr som konstant gør det modsatte og som man tror ændrer sig, hvis bare man... Som om leoparder kan ændre deres pletter.
Og det er sjovt, som alting alligevel blev bedre, da jeg efter årelangt tilløb, endelig fik gjort det endeligt forbi.
For selv om jeg blev arbejdsløs og skal lede efter både nyt job og ny bolig, har jeg det meget bedre, end jeg har haft i årevis! :-)

Den der med, at alle muligheder ligger åbne, kan være både skræmmende og tillokkende på samme tid.
Men for pokker da.
I dag skinner solen, jeg har læst en (rædsom) bog, drukket kaffe med naboerne, spist rester med datteren, gået fine ture med hunden, fået endnu et tilbud om lejlighed samme sted, som jeg fik forleden - og som jeg siger nej til, snakket med en anden nabo og bare glædet mig over, alle de søde mennesker man egentlig er omgivet med - og som man kan lære at kende, hvis bare man er villig til at lukke lidt op. For havelågen og sig selv...

Så min mantra denne sommer må være, ikke at gå i panik. Tro på, at ting løser sig. Derfor sagde jeg nej til den lejlighed, vi kiggede på i mandags, og til den tilsvarende, jeg fik tilbudt i dag. For man skulle betale over 35.000 ved indflytning - ikke 29.000 som jeg først havde forstået - der er hverken komfur eller køleskab... Men vigtigst af det hele: Det er faktisk ikke et sted, jeg har lyst til at bo!
Og vi har stadig 5 måneder til at finde noget andet.
Og nu har jeg fundet ud af, hvem jeg gerne vil have som kæreste:

Bradley Cooper

Han ser sgu da ok sympatisk ud - selv min mor vil kunne lide ham :-) And age is not an issue here!
Men men men, no panic, skal jeg jo huske - så en anden kunne måske også være ok :-)
Eller slet ingen?

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm