torsdag den 23. juni 2011

Knækket kost første dag på nyt arbejde

Nedtur. Min kost er knækket. Og så netop i aften! Men bortset fra det går det godt!
Jeg startede på mit nye arbejde i dag, og se hvad jeg fik:

Fine blomster fra mine nye bosser

Det må jeg sige - der er virkelig nogen, der forstår at tage godt i mod en ny medarbejder! Jeg blev super glad - og endnu mere, da jeg efter turen hjem i Golfen med buketten her m. vase fastspændt i passagersædet, opdagede at de to klodser, jeg troede, var i al cellofanen for at stabilisere vasen, var CHOKOLADE!
Altså, hvor heldig kan man være? Nyt arbejde og blomster plus chokolade!
Blomsterne er så fine, at jeg lige må vise et billede til:

Naturligvis fotograferet med bøger som baggrund - det er jo dét, det handler om :-)


Jeg kunne ikke falde i søvn i nat. Først skulle jeg jo læse i den nye bog, jeg fandt frem i aftes -man kan jo ikke gå i seng uden en bog. "Tilbage til Faithful Place" er så spændende og helt, helt anderledes, at jeg alvorligt overvejer at se stort på at det rent faktisk er Sct. Hans aften i aften. Nå, men da jeg endelig fik lagt bogen fra mig - skulle liiige læse til næste afsnit (og næste og næste igen), kunne jeg ikke sove. Den våde hund (som er så intelligent at hun forstod, at hun ikke skulle forsøge at kravle op i sengen) lå nede på gulvet og fes lystigt; regnen der hamrede mod ruden og fik gardinerne til at blafre, overdøvede lyden, men desværre ikke lugten. Og så vendte og drejede jeg mig. Og så skulle jeg tisse. Og så kunne jeg jo lige læse lidt mere, kunne jo alligevel ikke sove. Og da jeg så slukkede lyset, vendte og drejede jeg mig igen. Den der skrækblandede frydefulde følelse man har, når man skal begynde på noget nyt. Er jeg nu god nok, kan jeg finde ud af det? Åh nej, tænk hvis nu jeg ikke kan finde ud af det, og de fortryder de har ansat en lalleglad bognarkoman...
Så jeg var godt træt, da jeg vågnede  i morges - må have været faldet i søvn alligevel? 
Pruttedyret sov videre....


Rod og hund i skøn forening

Det var en rigtig fin første dag. En masse information blandet med almindelig hyggesnak, morgenmad og en tur ud i byen for at spise frokost. Og budet, der kom med blomster (og chokolade). Og så var dagen pludselig slut. Og i morgen forventes det, at jeg rent faktisk laver noget :-) 

Så medmindre der kommer en eller anden fantastisk he-man og tager mig med en tur på sin kost (ja, jeg mener kost), går jeg tidligt i seng med "Tilbage til Faithful Place".
Så jeg kan være frisk og udhvilet til min 2. dag på mit nye arbejde. Jeg tror, det bliver rigtig rigtig rigtig godt!
Hvis jeg stadig har nogle læsere tilbage efter denne "store rejsedag (aften)", ønskes I alle en rigtig dejlig og fantastisk midsommer!
Og forresten, da jeg kom hjem lå en bog i postkassen. Som en veninde lakonisk kommenterede, da jeg stolt ringede for at fortælle, at jeg havde vundet en bog: "En bog Hanne??? Jamen det er da alletiders, du har jo heller ikke nogen"...
Nu har jeg så én til:
Se, hvad jeg har vundet!
Tak til Gads Forlag og konkurrencer på Facebook :-)



5 kommentarer :

  1. Har du farveinddelt bøgerne? Så HAR du jo lært et og andet i Skåde hahahahaha!!!

    SvarSlet
  2. ps: "jeg dræber" stikker lige udenfor farveskalaen.. det må du gøre noget ved...

    SvarSlet
  3. Hej QueenOfCool. Ja, det har jeg. Jeg indrømmer. Det er et glimrende, omend skræmmende,eksempel på, hvad man kan komme til når man keder sig. Jeg skal straks rette bøgerne ind:-)

    SvarSlet
  4. Jeg gjorde det også i sin tid. Men lige nu sidder jeg og venter på at alle mine kyllinger kommer hjem. Jeg har netop fået min reol op og den er kun fyldt ud med 50 bøger og der kan være 70% mere i den. Det er bare sjovt, fordi vi var ved at blive kvalt af grin/hoste/forargelse da vi havde hende der dekoratøren ude, som foreslog at farveinddele bøgerne. Men det var godt nok også i en boghandel. Det går jo ikke: "Undskyld, har I Slagtebænk Dybbøl hjemme?" "Ja, kan du huske hvilken farve bogryggen har?"

    SvarSlet
  5. Hej QueenOfCool

    Kan forstå at hønemor glæder sig til at få kyllingerne hjem:-)
    Ja, det var en lam idé, dengang i Skodbakkerne, men hjemme synes jeg, det skaber en vis ro i reolen :-) Jeg er god til også at huske bogens farve... Næste gang jeg for alvor keder mig, ryger de nok igen i orden efter forfatter. Eller emne...eller...

    SvarSlet

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm