fredag den 3. juni 2011

Blind date


Ja. Så sker der noget. Noget som jeg kun har læst om, og aldrig prøvet.
Jeg skal (højst sandsynligt) på blind date...
Ofte har det irriteret mig ad helvede til, at jeg ikke bor i USA, hvor den slags er meget brugt. For hvordan - og ikke mindst hvor, møder man nogen (= mand), når man ikke længere gider rende i byen, ens vennekreds er den samme som gennem de sidste 30 år (been there, done that), og man kender alle mændene?
I går, da jeg luftede hunden, ringede en gammel nabo. Fra dengang jeg boede sammen med Manden.
Hende og jeg har set hinanden nogle gange her på det sidste, jeg mødte hende en dag i toget på vej hjem fra arbejde, og vi genoptog forbindelsen. Kunne drikke kaffe og snakke om børn og mænd. Vigtige ting!
Hun er sød. Har to børn, men ikke med ham, hun bor sammen med.
Og ja, hun ringede altså i går. Og spurgte, om jeg egentlig nogensinde havde set børnenes far? Næææh?
Jo men altså, jeg skulle ikke føle mig forpligtet eller noget... men hun havde altså tænkt, at vi måske kunne mødes?
Jeg fattede ingenting.
Men altså børnenes far og mig!
Hun synes, at han (de gik fra hinanden for ni år siden) er en dejlig mand, og han ville gerne finde en sød pige.
Og hun synes jeg er både pæn og sød, og jeg ville jo gerne finde en sød mand?
PUHA
Synes måske det er lidt corny. Men det er nok bare fordi, jeg er en gammel vatnisse, der er ved at dø af skræk ved tanken om at prøve noget nyt.
Men jeg har jo ligesom udfordret mig selv.
Besluttet mig for at prøve nyt, kaste mig ud i ting. Altså ikke kaste kaste som i dum, naiv og blind - men være mere åben for de ting, livet bringer. (Lyder lidt som en sølvbryllupssang).

Men jeg smed alle fordomme og tvivl og "aj, jeg ved ikke rigtig" over bord. Sagde "Ja for fanden, bare giv ham mit nummer, hvorfor ikke?" Og tænkte, at hvis jeg bliver myrdet og parteret, ved hun hvem han er.
Og så gik jeg resten af dagen - indtil jeg glemte det igen - og ventede på, han skulle ringe.
Og så pludselig her til aften fik jeg en sms. Og nu sms'er vi :-)
En håndværker :-)
Mere følger. Jeg har sendt tre sms og endnu ikke kommet til det med min appelsinhud og luft i maven - så jeg har travlt :-)
Men er jeg ikke bare modig? HVA???

3 kommentarer :

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm