lørdag den 11. juni 2011

"Bedste venner"

Jennifer Weiner: "Bedste venner"


Stor var glæden da jeg fik mail fra biblioteket: den reserverede bog lå klar til afhentning.
Næsten lige så stor var glæden, da jeg havde læst bogen færdig.
Måske er jeg bare sur og gnaven, men jeg havde virkelig glædet mig; har læst hendes andre bøger - især "God i sengen" (ikke en selvhjælps- eller how-do-I-bog!!) morede jeg mig vildt over.
Men denne her er bare... en bog. En skuffende bog...
Stakkels Addie, som bor alene i barndomhjemmet alene efter forældrene er døde og broderen anbragt på hjem for hjerneskadede, har lige tabt ca 100 kg og nyindrettet huset fra A-Z og er ensom og smækkerlækker. Så banker et på døren, klokken er ellers over otte og hun er for længst gået i seng. Der står den gamle veninde fra barndommen, Valerie, smurt ind i blod men stadig underskøn, botoxet og afbleget... De to veninder begiver sig ud på et roadtrip - Thelma&Louise- agtigt, hvilket forfatteren også selv er klar over. Denne tur er bare en bleg, lang og kedsommelig kopi.
De to har ikke talt sammen i århundreder, for mens Addie blev federe og federe, blev Valerie smukkere og smukkere. Surt!
Men ja de bliver venner igen. Og ja, Addie kysser med den henrivende sherif Jordan og ja den ender ulidelig lykkeligt.
Hvis du absolut insisterer på at læse den., så lån den på biblioteket - brug ikke penge på den.

Selv om denne bog var en skuffelse af dimensioner, vil jeg alligevel anbefale forfatterens andre bøger!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm