tirsdag den 24. maj 2011

Svaret er enkelt



Nu har jeg så læst denne her "selvhjælpsbog". Det jeg godt kan lide ved (nogle) af den slags bøger er, at de nogengange formår at åbne ens øjne lidt, og minde én om nogle ting, som man egentlig godt ved - og som lyder logisk og fornuftigt nok - men som man bare ligesom glemmer alt om i hverdagen.

"Svaret er enkelt - lev din sjæl" er delt op i ti trin. I trin 3 "kend din sjæl", skal opremser hun de forskellige typer af sjælens natur. Man kan finde sin sjæls natur (jord, vand, ild og luft) ved at lave en simpelt og hurtig liste, over de ting der gør én glad. Det kan være hvad som helst - gå tur, spise kager, shoppe, bede, bløde puder o.s.v. o.s.v... Med denne simple øvelse, kan man finde ud af, hvordan man bedst nærer sin sjæl, og ved at kigge på denne liste (som man max. må være fem min. om at lave - for ellers tager egoet over) bør man kunne finde vejledning til at finde sin vej og livsmål.
Bogen er en række af konkrete øvelser og eksempler på folk, der har gennemgået disse og hvad de fik ud af det.
I følge Sonia Choquette er der en evig kamp mellem vores ego og vores sjæl, og formålet er at lade os styre mere af sjælen end af egoet. Mine slås stadig - selv om jeg synes bogen var interessant og let at læse.
Forfatteren har en ph.d. i metafysik og er veletableret healer og spirituel lærer i USA,


Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm