tirsdag den 24. maj 2011

Socialklasse 5

I min desperation over at være gammel, gråhåret, mellem to jobs, mellem to mænd (ikke på den sjove måde!), snart mellem to boliger; har jeg nu placeret mig selv i socialklasse 5.
Så ved man da, hvor man er!
Jeg har farvet hår. Noget jeg ofte har gjort - med varierende grader af held.
Og da jeg så mig selv i spejlet, efter denne knap så vellykkede omgang, tænkte jeg "hold da op, nu har jeg sgu socialklasse 5 hår!"
Det er nemlig ikke farvet lige meget / intenst over det hele.
Min venstre side har et lysere område på størrelse med Møn.
Min søde veninde påstår, at det ikke er så slemt.
Jeg har hende altså mistænkt for at være uærlig!
Apropos Møn. Er det dér, vi skal flytte hen? Eller Lolland? Der er jo dejligt billigt. Desværre er der vel ikke engang en sukkerfabrik mere, som man kan arbejde på?
Og det der husholderske-halløj er vist helt udgået. Kunne da ellers godt passe en eller anden gårdmands hus - han kunne bo i stalden og komme ind og hente sit rene tøj om søndagen. Og så var mine job/bolig problemer løst. De ville sikkert også hellere have en 17 årig "aupair" fra Thailand...
Heroppe er der så dyrt at bo.
Men her er der også flere jobs at få: i en radius af 50 km ligger der jo en pæn del boghandler. Og stort set alle forlagene ligger i København, hvor jeg nu bor ca. 25-30 km fra... I en radius af 50 km fra Møn/Lolland/whereever ligger der jo... ingenting?!
Fuk, det er altså lidt svært med alle de beslutninger, man skal tage.
Jeg kunne da også bare flytte til Læsø, der har man da altid salt til sit æg :-)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm