onsdag den 11. maj 2011

Skøn Matas-dame i Købmagergade

Jeg må simpelthen dele en dejlig oplevelse jeg havde i går! Ja, faktisk strækker den sig over flere dage...
Da jeg gik fra jobbet til Nørreport i går, kom jeg endnu engang til at tænke på noget, en rigtig sød Matas ekspedient sagde til mig, da jeg for et par dage siden var inde for at købe hårmousse til en tyver.


   Jeg står der i køen og da det bliver min tur, småsnakker vi lidt om MatasClub kortet, at det bare gælder om at bruge det hver gang, også selv om man kun handler for en tyver. så kigger hun på mig og udbryder: "Ved du hvad, du skulle prøve den nye... fra ..., det ville fremhæve dit flotte hår. Og så lige noget sort eyeliner, så ville du simpelthen være lige i skabet" mens hun taler fægter hun med armene og viser på italiensk manér, hvor lækker jeg ville blive, hun bruger den der kysseagtige bevægelse med fingrene foran munden. Jeg smiler lidt smågenert, køber min hårmousse og bevæger mig op ad Købmagergade. Men så sker der det, at jeg bliver så glad! Tænk engang, hun tager sig tid til at kigge ordentlig på sine kunder, også selv om der er kø, og de kun køber for tyve kroner. Selvfølgelig er damen sælger. Men kors, hvor det virker! Hun reddede min dag og jeg kom selvfølgelig igen.




I går gik jeg nemlig derhen igen. Trængte til lidt opmuntring, efter at være blevet fyret fra mit drømmejob :-(
Jeg arbejder - snart arbejdeDE- på et lille forlag midt inde i København. Jeg elsker mit arbejde, det er sindssygt spændende og mine kolleger er alletiders, for ikke at tale om frokostordningen. Men nu er vi blevet opkøbt af Gyldendal, og vi er alle blevet sagt op. Har sidste dag på fredag - fredag d. 13. for det ikke skal være løgn!
Så naturligvis trænger jeg noget så skrækkeligt til selvforkælelse. Næsten ligeså meget, som jeg trænger til at få farvet håret, så de grå udvoksninger forsvinder.
Jeg gik så ind i Matas og spejdede efter min yndlingsdame. Og hun sad på en skammel og var ved at fylde et eller andet op. Men jeg måtte gerne forstyrre hende alligevel!
Jeg forklarede at jeg havde været derinde ugen før, og hvad hun havde sagt. "Åh ja" smilede hun og førte mig hen til hylden med kosmetik. Det viste sig, at det ikke var hårfarve, hun havde ment, men makeup der ville fremhæve den.
Det ender med at hun står og lægger øjenskygge på mig, mens hun snakker begejstret. Og jeg bliver rigtig fin -  jeg der ellers normalt kun bruger mascara og hvis det skal være vildt, den sædvanlige grønne eyeliner. Diskret diskret, kan kodeordet være. Jeg kan godt se det er vildt flot, men vil nok kun lægge sådan en øjenmakeup hvis jeg skal til fest.
Så spørger jeg hende om hårfarve og hvilken slags produkter jeg burde bruge i ansigtet. Har fornyligt købt et Origins starter sæt, som jeg er rigtig glad for. Hun bruger vildt lang tid på mig, og jeg går derfra med en virkelig glad følelse, samt en masse gratis prøver i tasken. Jeg huskede endda at takke hende for hendes tid og fantastiske vejledning. Og måske var det derfor, jeg også fik en gratis Origins ansigstcreme? Som hun sagde "Så kan du jo prøve og se om den er bedre, end den du bruger nu, og der er til lang tid!"


Så tak skønne Matas dame! Det er bare så vidunderligt at blive betjent af én entusiast, der brænder for det hun laver.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm