lørdag den 14. maj 2011

Overskuds-agtig

Med fare for at virke fuld af overskud -  hvilket jeg absolut ikke er - må jeg lige fortælle om min lørdag, so far.
Lige nu sidder jeg i sofa med hund og hører datterens musik fra værelset i baggrunden. Blev nødt til at tænde op i brændeovnen, udenfor øsregner det og her er lidt koldt.
Ude i køkkenet står en tærtebund og venter på, chokoladen jeg har smurt over fyldet af smør/sukker/marcipan, størkner og kagecreme/flødeskumsblandingen kan komme på. Til allersidst skal der jordbær på - og hvis den bliver god, lægger jeg opskriften ud her :-) Det skulle gerne blive til en jordbærtærte
Forinden tilbragte jeg to timer i formiddags med de andre som bor her, med at ordne fællesarealerne - meget søde mennesker allesammen!
Vi er to der bor til leje, i rækkehuse der ikke kan sælges, resten ejer deres bolig og de fleste har boet her i mange år. Nogen lige siden halvfjerdserne, hvor husene blev bygget.
Men de er rigtig søde og flinke til at tage imod nye mennesker.
Da min nabo med den lille, arrige hund hørte, at min udlejer sætter huset til salg (og at jeg betaler 8360,- om måneden - dertil kommer el (varme) og brænde) tilbød han at holde øjne og ører åbne.
Det var smadder hyggeligt og her blev fint!
Hjemme igen gjorde jeg rent, men gad kun vaske halvdelen af gulvene - en hund med langt hår og store poter sviner en del:-) Resten må blive i morgen...
Og nu venter jeg spændt på kagen! Og her er den så:


Jordbærtærte


Opskriften kan du finde under fanen " opskrifter"

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm