tirsdag den 17. maj 2011

Lugten af våd hund

Her på min 2. dag som arbejdsløs vælter regnen ned. I går - på min 1. dag som arbejdsløs - sov jeg rigtig længe, vågnede mange gange, men tænkte hver gang hvorfor stå op? Jeg skal jo ikke noget... men det var alligevel for sølle og gjorde hverken noget godt for humøret eller poserne under øjnene.
Så i dag stod jeg tidligt op. Lidt i 7 var jeg ude af sengen, lavede smoothies til mig og min datter og fik sendt hende af sted i skole.
Kiggede først på hunden og så på regnen - og på hunden igen. Kræet skal jo ud, uanset vejret.
Så afsted det gik med regnfrakke, hundelorteposer, hund og paraply. Heldigvis mødte vi Randi og hendes hund Saxo, som Nanna holder meget af - måske fordi han også er en pjusket ulden basse? Vi snakkede og hundene fik løbet rundt - dér kan man godt se, at Nanna er en hyrdehund, hun jagtede ham rundt.
Det er svært at styre hund og paraply i blæsten, mens man samler hundelort op!
Hjemme igen tørrede jeg hunden lidt (2 drivvåde håndklæder) og tændte op i brændeovnen. Nu, klokken er snart halv elleve, er hunden stadig våd. og her lugter lidt af våd hund.
Trods stanken fik jeg ordnet en masse papirer, talt med A-kasse (alt i orden, der er sendt brev af sted til mig i dag om, at jeg er berettiget til højeste dagpengesats) og pensionselskab. Skønt at få overstået - og glæder mig til at få ryddet op på spisebordet, der bugner af papirer, PC og printer.
Hunden, det lille bæst, er træt og våd, sover med sine små sjove lyde under bordet.
Jeg synes det er helt ok at det regner. Men hvorfor kan vandet ikke være varmt?

Nu vil jeg sætte mig og lave lange to-do lister til mit nye liv her som arbejdsløs. Hold op, hvor det ord bare er grimt! Totalt negativt og grimt. Nu tror jeg bare jeg er "mellem to jobs", lyder meget pænere!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm