mandag den 23. maj 2011

Hjerne

Jeg er lige startet på en af de mange bøger, jeg fik med hjem fra Christels kontor. Den er på engelsk, og jeg kan se på min læsehastighed, at det er meget længe siden, jeg sidst har læst en bog på engelsk!
Trænger til at få brugt min hjerne. Til at udfordre den lidt - få den til at arbejde. Og har da også hørt et eller andet om, at den bliver bedre og klogere ved flittigt brug...
Og min lille, stakkels hjerne higer gevaldigt efter at beskæftige sig med andet end problemer.
Den er simpelthen så træt af, hele tiden spekulere på fremtiden; på nyt job, nyt hjem, økonomi og deslige.
Den vil anstrenge sig lidt, uden at blive overophedet og deprimeret.
Så jeg har som sagt taget fat i en engelsk bog. Lover at anmelde den i 2014, når jeg har læst den færdig :-)


Som nogen måske vil kunne udlede af dette billede af bogens forside, er det næppe raketvidenskab, jeg læser... det er nok snarere formen end indholdet, der skal udfordre mine stakkels hensygnende hjerneceller.
Faktisk er jeg bange for, den er amerikansk - må se om min underlige idé om ,at amerikansk chicklitt er mindre krævende end engelsk chicklitt (som jo i virkeligheden heller ikke ligefrem kræver en BA eller andre forkortelser af læseren) holder?

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm