onsdag den 18. maj 2011

Havetanker

I over en måned har denne pæon
pænt stået og ventet på 

at springe ud



Købte den for en måned siden, da knoppen kun var en lille purk. Stod og var vildt i tvivl, vaklede mellem den og en anden... og synes nu, jeg skulle have købt den anden!!! For denne her den dufter bare ikke! Ikke en skid. Har stået med snotten helt nede i den og sniffet, snuset og lugtet. Ikke noget. Lugter bare overskyet - men det var nok omgivelserne?
Jeg valgte vistnok denne her, fordi den var mere hårdfør? Eller blomstrede tidligt? Hårdfør er vigtigt, da den skal bo resten af sit forhåbentlig lange liv i en krukke. Jeg har flyttet så meget de sidste par år - og skal snart til det igen - og bliver bare så ulykkelig af at efterlade mine smukke planter i andres haver. Især ikke sjovt, at ekskæresten nu har det smukkeste kæmpebed, med mine fabelagtige engelske roser, silkepæoner, høstanemoner og 3/4 million løgplanter (hvis altså ikke idioten har kørt over hele molevitten med et af sine motordrevne haveredskaber? Og min fine "New Dawn" der klatrer op ad hans åndssvage voliere!)
Så i denne have har jeg kun plantet 2 roser - den ene er nu død- en klematis og en meget fin buskhortensia. Og nogle høstanemoner... og de kan graves op igen. Resten er i krukker. Og bliver i krukker.
Kørte forbi mit gamle sted i dag... hm...get over it! Der er løbet meget sand i vandet, vand i sandet - og der er nye boller på suppen og nye planter i krukken!
Nu håber jeg bare, at min fine pæon i morgen er sprunget helt ud - og det mirakuløst viser sig, at den dufter himmelsk!

2 kommentarer :

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm