fredag den 6. maj 2011

Fredags tanker

Hm... Endnu en fredag aften sidder jeg hjemme, og tænker om jeg skulle lægge mit liv om og blive balløve?
Hvis jeg var en balløve ville du slet ikke kunne læse dette. Så ville jeg sidde - nej danse rundt - et eller andet totalt fancy sted i København. Og når jeg skulle ud at tisse, skulle jeg sparke mig vej gennem horden af beundrere.
Og når jeg skulle hjem - naturligvis ikke alene - ville jeg overhovedet ikke bekymre mig om mørke gader og nattoge. Eller om tømmermænd i morgen. Eller om at jeg ikke gider sove andre steder, end hjemme i min egen seng. (Nu har den kvikke læser vist gættet, at jeg er over 20? Der er vist flere ting, der indikerer at det er tilfældet: jeg bruger ordet balløve, bekymrer mig om i morgen og tømmermænd og vil sove i min egen seng!)





(Rettelse: Jeg ville faktisk måske godt sove i en andens seng... men hvis? Engang drømte jeg om Mel Gibson, det er en længere historie, du kan få en anden gang. Nu drømmer jeg ikke om nogen).

Jeg ville sidde med mit lækre tøj, fede hår og smarte stiletter, nippe til drinks med navne, jeg knap kan udtale, mens jeg flirter og konverserer på den intellektuelle måde med mine topstylede veninder...

Sådan er mit liv bare ikke.

Jeg sidder her med tæppe og PC på skødet, datteren har scoret den gode (største) sofa sammen med den sovende kæmpe af en hund. Men det er helt ok, for hvor tit er en 16 årig hjemme fredag aften? Hun ser en film jeg har opgivet at følge med i - hader når jeg ikke får set film fra starten - og her er faktisk ret hyggeligt!

Så jeg er ikke ked af, jeg ikke er balløve. I hvert fald ikke i aften. For jeg skal sove i min egen seng og tidligt op i morgen, hvor min veninde kommer klokken øv-meget-tidligt, og vi skal slæbe en masse ting og ca. et ton bøger ud til kræmmermarkedet, hvor vi skal stå i solen og hygge hele dagen. Ja, jeg bruger faktor 15!
Godnat :-)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

LinkWithin

Follow Frk. Bogorm